Het koalaziekenhuis en meer

4 december 2014 - Port Macquarie, Australië

We zijn inmiddels al even terug en Giso is zelfs alweer net terug voor weer een week Australie, maar de laatste 2 weken moeten nog geblogd worden.

Ik had dus maar kort geslapen want ik wilde heel graag bij zijn voor we in Sydney aan zouden komen omdat ik al verwachtte dat we in Sydney niet veel tijd zouden hebben. Ik had verwacht dat ik in de auto wel even zou kunnen slapen maar er was weer zoveel te zien...

Eerst waren we dus naar het koalaziekenhuis gegaan waar het met bakken uit de hemel kwam. We moesten nog een half uurtje wachten en toen was het gelukkig droog want de koala´s liggen uiteraard niet lekker in een bedje maar gewoon buiten in een boom. We kregen uitleg over het ziekenhuis en op een bord stond wat elke koala mankeert.

De meesten hebben ooginfecties en als dat beter is kunnen ze weer terug in de natuur, echter er zijn ook een heel aantal koala´s die defintief in het ziekenhuis zullen blijven omdat ze het niet meer zullen redden in de natuur. Terwijl we er waren kwam er een melding van een koala die wat onvast op zijn poten zou lopen en wel bij onze camping. We zijn dus snel meegereden met de ambulance en waren getuige van een echte redding!

Het bleek echter erg mee te vallen dus na hem even geobserveerd te hebben bleek hij wat te manken van een eerdere aanval door een hond. Hij werd dus al snel weer teruggebracht naar de boom op de camping. Daarna weer verder richting Sydney via een prachtige toeristische weg langs de verschillende meren, het is weer erg warm en in Booti Booti NP net na Forster besluiten we een duik te nemen in de zee. We lopen een stukje de berg op en ondertussen komen we allemaal mensen tegen die ons waarschuwen niet te gaan omdat er slecht weer op komst is. We hebben het echter bloedheet en zijn al een stukje op weg dus we besluiten toch door te lopen. Het onweert en regent inderdaad flink boven de bossen maar het komt niet tot op de zee. We zwemmen dus even lekker en zijn lekker opgefrist als we weer terug bij de auto komen. We zien  nog een paar prachtige zwarte geelstaart kaketoes. De gevlekte quoll die hier ook leeft zien we gezien het tijdstip helaas niet. Dan rijden we nog even langs de Grandis; de grootste eucalyptusboom van NSW. Wij hadden hem de vorige keer al gezien en we willen graag de meiden deze boom laten zien. Echter de dames zijn door het zwemmen helemaal ingestort en liggen dus heerlijk te snurken als we bij de boom aankomen. We gaan dus zelf even kijken, hij is zo groot dat hij niet op de foto past maar degene die naast de camper staat is ook al indrukwekkend groot. We hadden eigenlijk tot aan Manning Point wat 65 km van Sydney ligt willen rijden  maar door het zwemmen zijn we wat tijd verloren en besluiten te rijden tot aan Hawks Nest. We moeten echter wel op tijd bij de veerpont van Bombah Point zijn want die vaart maar tot 18.00 uur. Onderweg komen we nog kangoeroes en een dingo tegen!

We zijn inderdaad op tijd en varen het prachtige meer over. Al snel komen we in Hawks nest aan waar we nog even lekker gaan eten in een restaurant waar ook weer een leuke speelplek voor de meiden is. De meiden liggen iets eerder dan wij en als Giso in bed wil gaan liggen vindt hij weer zoals zo vaak een dwarsligger (Cindy)

1. Wim en willy:
    19 januari 2015
    dit zijn ook weer leuke foto,s met de koala,s en de kleintjes, gaaf hoor.