Weer terug in downtown Sydney!!!

13 december 2014 - Sydney, Australië

Zaterdag 13 december parkeren we de camper bij het Olympisch park en gaan met de ferry naar de stad. Al snel zien we de Harbour bridge en begint ons hart alweer sneller te kloppen. Het is prachtig weer en de veerboot heeft nu een iets andere route dan 7 jaar geleden want hij stopt nu ook in Darling Harbour. We besluiten om daar uit te stappen omdat we ook graag souvenirs willen scoren in Paddy's markets. Alles was helemaal in kerstsfeer, heel gezellig. We hadden van Phuong en Ivo al gehoord dat er nu een hele leuke speeltuin met waterspeeltuin is en we hadden dus de zwemspullen meegenomen voor de meiden. Dat was inderdaad 1 groot feest!

De meiden mochten allebei ook een cadeautje uitkiezen maar we hadden Lisa wel uitgelegd dat als ze direct iets uit zou kiezen en daarna nog iets zou zien dat ze dat dan niet meer zou krijgen. Ze zag al heel snel een roze koalatasje die ze graag wilde hebben maar wel hebben eerst nog alle kraampjes gehad tot ze alles gezien had en toen....... konden we het kraampje niet meer terugvinden waar ze het tasje hadden gezien. We zijn wel 3 x de hele markt doorgelopen waarbij ik dacht dat ik het zag maar volgens Lisa was die het echt niet. Uiteindelijk wel die gekocht, wat een geweldige methode was dat, haha, geen benen meer over.

Inmiddels was het etenstijd en zijn we boven de markt naar de foodcourt geweest waar ze allemaal oosterse maaltijden hebben. De meiden hebben heerllijk gesmikkeld van rijst. Giso had een heerlijk gerecht wat nog staat te sissen op tafel en ik had heerlijke vietnamese springrolls.

In de hal van het winkelcentrum stond een reuzenschuddebol waar je in kon en met de 'nep'sneeuw kon spelen. Erg grappig.

Toen terug via Darling Harbour naar de ferry, waar we ook nog langs een outdoorbioscoop liepen waar we heel even naar een kerstfilm hebben liggen kijken. Maar we wilden ook nog naar de Operahouse dus we hadden geen tijd om hem af te kijken. Toen we aankwamen bij Circular Quay zagen we dat we 45 min hadden voor de ferry terug ging naar Olympic park, anders moesten we weer een uur wachten en we waren inmiddels behoorlijk versleten en het begon ook al een beetje richting de schemer te gaan. Wat natuurlijk ook weer geweldige foto's opleverde. Cindy vond de grote stappen natuurlijk weer helemaal geweldig. Toen we op de ferry zaten was het inmiddels helemaal donker geworden en genieten we van alles wat nu prachtig verlicht is.

We slapen heerlijk in de camper bij Frank en Clare voor de deur en de volgende ochtend gaan we mee naar de kerk waar Joanne, Frank, Belinda en Greg moeten zingen in het koor en waar Bernard de organist/dirigent is. Na afloop gaan we nog even in het parochiehuis koffiedrinken waar we nog meer bekenden zien. Er is ook een parochiaan die zegt dat hij met de kerstversiering van zijn huis een prijs heeft gewonnen dus daar gaan we 's avonds even kijken.

Uit de kerk gaan we even op visite bij Greg en Marjorie waar Marjorie een heerlijke lunch heeft bereid. Clare gaat ook even gezellig mee. daarna rijden we naar David en Maggie waar we een verfrissende duik in hun zwembad nemen. Het water was nog wel heel koud, zo koud dat Cindy het niet lekker vond maar Lisa vond het heerlijk om eindelijk weer te zwemmen. Na een middagdutje voor Clare kwam ze ook nog even langs met Frank. De kinderen waren heerlijk aan het spelen en we hebben lekker gegeten met zijn allen. Op de terugweg naar het huis van Frank en Clare bewonderen we de prijswinnende tuin. Wat een lichtjes!

Maandag 14 december hebben we afgesproken met Ted en Anne. Ted is al een aantal keren in Nederland bij ons geweest en Anne is ook al een keer op bezoek geweest. We ontmoeten hun zoon met zijn gezin die bij hen inwonen. Ze hebben een bijgebouw waar een enorm groot kerkorgel staat. Ted speelt altijd in de kerk op het orgel en hij kan ook op een carillon spelen, dat is ook de reden waarom hij regelmatig naar Europa komt. Het was erg gezellig en leuk om ze weer te zien en met Anne zijn we nog even naar een winkelcentrum in de buurt geweest waar je op de foto kon met de kerstman.

David en Maggie hadden weer aangeboden dat we echt bij hen konden blijven slapen. We merkten inmiddels dat het voor Frank en Clare best vermoeiend was dat we over de vloer waren dus hebben we het aanbod voor die maandagnacht geaccepteerd. Na het bezoek aan Ted en Anne gingen we dus terug naar het huis van David waar we opnieuw een heerlijke duik in het zwembad hebben genomen. Als dank hebben we hen meegenomen naar een Vietnamees restaurant in Canley Vale waar we ouderwets gesmikkeld hebben. De kinderen zijn weer gezellig met zijn allen in bad gegaan en daarna helemaal in coma gevallen op de slaapbankjes naast elkaar. Zo lief!

De volgende dag slapen we eerst lekker uit, we hebben die avond met Ivo afgesproken in Manly. We besluiten nog even wat herinneringen op te halen en rijden naar Central Gardens in Merrylands waar een kleine dierentuin is met kangoeroes, emoes en vogels. De hokken hadden een flinke upgrade gehad en het zag er hierdoor een stuk vriendelijker uit. De meiden leefden zich nog even lekker uit in de speeltuin en daarna zijn we nog 1 x via de Harbour Bridge naar Manly gereden. Daar hebben we een heerlijke pizza gegeten samen met Ivo waarna we een nachtje bij Ivo zijn gebleven. Phuong en de kinderen zijn die ochtend vertrokken naar Vietnam dus voor Ivo was het ook wel even een goede afleiding.

1. Henny en Gijs:
    8 maart 2015
    Het gaat in een sneltreinvaart! Mooie foto's mooie herinneringen!
  2. Wim en willy:
    8 maart 2015
    Echt geweldig net of we er weer zijn !!!
  3. Marjo:
    9 maart 2015
    Onwijs mooi,de verhalen,de foto's echt prachtig