Gold Coast Hinterland naar Port Macquarie

2 december 2014 - Beenleigh, Australië

Dinsdag 2 dec: De volgende ochtend kunnen de meiden de speeltuin erg waarderen! Daarna rijden we door de bergen langs de Gold Coast, we kunnen op een bepaald moment zelfs Surfers Paradise zien.

Eerst komen we langs Mount Tamborine, hier is een stuk regenwoud waar ze een hele hoge brug hebben aangelegd waar een wandeling overheen gaat. Dit noemen ze een Skywalk. Het is inderdaad prachtig en je moet er geen hoogtevrees voor hebben. Dan door naar Natural Bridge waar we ook al een keer met Phuong en Ivo zijn geweest. De traptreden vindt Cindy gelukkig erg leuk, dat maakt dat we haar minder hoeven te dragen. Maar het is weer prachtig. Gelukkig is het dit keer een stuk veiliger dan de vorige keer met overal hekken langs het wandelpad. De vorige keer vonden we dat heel leuk maar als je met een 2 jarige peuter rondreist  is het toch een stuk fijner dat ze niet overal het ravijn in kan vallen. Het is weer een prachtige wandeling naar de grot met de waterval waar hele kleine vleermuisjes in wonen. Ook wonen er glimwormen maar doordat het overdag is zijn die niet te zien.

Inmiddels is het al behoorlijk laat en besluiten we naar Tyalgum te rijden waar op de kaart een caravanpark vermeld staat. Echter het blijkt een veld met inderdaad wel stroom en douches maar daarmee is het wel gezegd. Het is dan ook niet duur en er is in de verste verte niets anders dus dit wordt het. Het is er prachtig met Mount Warning op de achtergrond.

Met een gillende brandmelder die niet uit te zetten is bak ik wat hamburgers . De  meiden spelen op een speeltoestel die van wat permanente bewoners is en Lisa speelt met de 2 meisjes die daarbij horen. Er zou een platypus in de rivier die erlangs loopt wonen maar we hebben hem/haar niet gezien helaas. Wel zagen we wat schildpadjes, vissen, een reiger, galahs, een kikker en een heleboel koeien. In de verte hoorden we een kookaburra en er kwamen net als elke avond weer duizenden fruitbats over (vliegende vossen).

De volgende dag probeert Giso nog een keer de platypus te spotten terwijl wij nog liggen te slapen. Helaas, wel blijkt er een hagedisje in de kinderwagen te zijn gekropen dus die laten we maar op de berg achter. Dan vertrekken we weer en gaan we over een onverharde weg dwars door een National Park, we worden flink door elkaar geschut maar het is prachtig. Bij Tucki Tucki proberen we nog koala’s te spotten. We maken een mooie wandeling maar helaas. Een verkoelend ijsje maakt veel goed. Dan rijden we via Lismore naar Yamba waar een mooie Big 4 camping met waterspeeltuin is. We zijn er al om 14.00 uur omdat we ook even een paar wassen aan willen zetten. Er blijkt geen restaurant te zijn dus Giso gaat boodschappen doen in Yamba en ik duik met de meiden de waterspeeltuin in.

Giso komt balend en oververhit terug want hij blijkt een verkeersdrempel over het hoofd gezien te hebben waardoor een bus haarlak op de kookplaat is gestuiterd, die hierdoor in miljoenen stukjes is gebarsten en door heel de camper verspreid liggen. Hij komt eerst even zwemmen en dan gaat hij (voor straf) afwassen en koken en ruim ik de ravage op met behulp van een heel bekende kruimeldief die we konden lenen van de camping.

De meiden gaan nog even op de kabelbaan en het springkussen (wat een gave camping is dit) en dan gaan we eten. Ze kijken nog even een filmpje en dan gaan we lekker naar bed.

Vanochtend (donderdag 4 december) hebben we heerlijk ontbeten bij de waterspeeltuin en nog lekker gezwommen. We wilden nog 1 was aanzetten maar het bleek dat er geen water was. Rond 12.00 uur vertrekken we richting het zuiden. Aanvankelijk wilden we naar Nambucca Heads rijden maar onderweg komen we in zo’n hevige onweersbui terecht dat we besluiten door te rijden naar Port Macquarie. Uiteindelijk toch een etappe van ruim 300 km. We spelen nog heel even met de golven en vinden dan een heel leuk restaurant met kinderspeelgedeelte. Als we terugkomen op de camping stoppen we de meiden in bed en is er eindelijk tijd om te skypen met de ouders.

Morgen gaan we naar het koalaziekenhuis hier om de hoek, ik ben benieuwd. De voedertijd is om 7.30 uur dus de wekker gaat al om 6.30 uur, maar aangezien hier supersnel internet is wilde ik toch even deze 3 verhalen met foto’s publiceren.

De bedoeling is om in 2 etappes naar Sydney te rijden. We hebben vanavond Jo-anne en Rob al gesproken. Zaterdag is om 18.00 uur de mis in Parramatta en daarna is de kerstviering. Daar zijn we als alles goed gaat dan ruim op tijd voor.

1. Henny en Gijs:
    4 december 2014
    Heel fijn je weer gesproken te hebben en de verhalen te lezen! De foto's zijn ook weer grandioos.
  2. Marjo:
    4 december 2014
    Wat een mooie verhalen weer,en dan die foto's,prachtig.
    Jullie genieten enorm,het plezier straalt van jullie gezichten af.
    Geniet lekkerdoor,dan doen wij dat ook.
  3. Tante Nel:
    4 december 2014
    wat een verhaal weer en wat een reizen,en wat mij
    opvalt is er veel voor de kinderen.Een mooie Kerstviering
    al is het nog geen kerstmis,maar jullie gaan het daar al vieren.
  4. Wim en willy:
    5 december 2014
    het was weer geweldig al die mooie verhalen en al die prachtige foto,s en natuurlijk ook het skypen. goede reis verder en allemaal dikke knuffels.
  5. Karin:
    5 december 2014
    Wat een mooie verhalen weer en prachtige foto's weer zou willen dat ik er was , geniet nog lekker x x
  6. Aad:
    5 december 2014
    wat een super reis maken jullie weer, hoe word de kookplaat gerepareerd of alleen maar BBQ ???
    nog wat aan sint gedaan.
  7. Annemiek:
    6 december 2014
    Mooie verhalen, heerlijk om te lezen. Genieten!
  8. Sander:
    8 december 2014
    Wat een waanzinnig mooie foto's. Heerlijk om jullie te zien genieten.zeker mooi wat de kinderen allemaal zien.xxx