Dreamworld

24 november 2014 - Helensvale, Australië

Met een half uurtje vertraging vertrekken we op 24/11 naar Brisbane. Lisa slaapt bijna de hele vlucht. Er is weer een uur tijdsverschil tussen Brisbane en Melbourne dus het is een uur vroeger. We halen de laatste camper op bij Apollo en om 14.30 uur rijden we richting de Gold Coast. We vinden een camping vlakbij Dreamworld waar we eerst even een dag willen chillen en dan een dagje Dreamworld en Seaworld willen doen. We doen boodschappen en kopen weer een ventilator, die ook nu weer echt nodig blijkt te zijn!

Het blijkt een fantastische camping, met zwembad, waterglijbaan en de meest luxe toiletten en douches die je maar kunt bedenken. Zelfs voorzien van een zoutwateraquarium  waar Dory, Nemo en Bubbles zwemmen (Finding Nemo), de kids kijken hun ogen uit. Ook is er nog een springkussen waar Cindy nu ook op durft als er andere kinderen aan het springen zijn. Na een BBQ duiken we het zwembad in, waar we om 20.30 uur uitgestuurd worden. We nemen een douche en duiken lekker ons mandje in.

Dreamworld!

’s Ochtends zijn we door het uurtje tijdsverschil al om 8.00 uur wakker en besluiten dan maar vandaag naar Dreamworld te gaan. En dan woensdag niets, echter het blijkt dat een 3-daagse pas 15 dollar goedkoper is dan een ticket voor 1 dag dus dat doen we dan maar. We ontbijten en dan rijden we naar Dreamworld. Het is al flink warm dus we gaan eerst in de boomstammetjes waterbaan om even af te koelen. Cindy vindt het een beetje spannend maar toch wel leuk, alleen het moment van nat worden is minder. Het is super rustig  dus we kunnen onbeperkt in alle achtbanen en andere attracties. De show van Madagaskar vinden de meiden ook fantastisch, ook hiervan proberen we het filmpje te uploaden. Het park is tot 17.00 uur open en als we op de camping komen blijken ze van de camping broodjes worst uit te delen die ze klaarmaken op de BBQ van de campkitchen. Als echte Hollanders maken we hier natuurlijk gebruik van waarna we nog even het zwembad onveilig maken.

Lisa zwemt steeds beter en kan inmiddels zonder bandjes het hele zwembad oversteken. Cindy gaat inmiddels ook zonder problemen kopje onder en de meiden vinden de waterglijbaan geweldig.

De volgende dag gaan we weer want we hebben nog heel veel niet gedaan. De meiden en ik beginnen met de boomstammetje en kunnen direct doorlopen, daarna gaan we naar Wiggle World. Dit is een hele populaire serie in Australië. Giso wil graag even naar 2 hele coole achtbanen, waar ik later op de dag ook nog even in ga. Wiggle World is idd erg leuk voor de meiden en Giso voegt zich al snel bij ons want de wachttijden zijn ook vandaag weer een lachertje. Dan gaan we nog even naar de tijgershow en dan door naar het deel waar de Australische dieren zijn en je met een koala op de foto kunt. Aangezien ik 6,5 jaar terug in Cairns een Koala vast mocht houden en de meiden het nog niet mogen is Giso nu aan de beurt en genieten we met zijn allen van dit speciale moment. Lisa ziet een babykoalaknuffel die direct Bella wordt gedoopt net als de echte koala. Als een echte koalamoeder draagt ze de koala de rest van de dag met zich mee.

We zien nog een show over het scheren van de schapen wat de meiden ook fantastisch vinden. En dan is het waterbootjes (een soort Piraña) en achtbanentijd tot sluitingstijd. Er is ook een achtbaan waarbij je op motoren zit en af wordt geschoten, echt heel heftig! Lisa vindt het allemaal geweldig. Cindy vindt de Flintstone auto in Wiggle World het leukst.

Als we terugkomen op de camping is het pizza-avond in het restaurant en mogen we zelf kiezen wat we op onze pizza willen. De meiden hebben nog nooit zo goed pizza gegeten. Dan natuurlijk nog even een duik in het zwembad voor de laatste keer en na een douche en het naar bed brengen van de meiden is er dan eindelijk even tijd om te bloggen.

Morgen ontbijten we dan bij McDonalds om de hoek waar we, zij het waardeloos, free WiFi hebben. Hier hebben we alleen de verhalen kunnen uploaden...

Daarna gaan we dan naar Surfers Paradise om daar naar SkyPoint Observation Deck, het uitzichtpunt op de hoogste toren te kijken wat ook nog inclusief in onze 3 daagse pas was. Daar zoeken we dan een camping op om op vrijdag naar Seaworld te gaan.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Karin:
    27 november 2014
    Wat een geweldige verhalen weer en wel jammer dat cindy wat ziek is geweest .en wat heeft lisa een hoop te vertellen straks op school geweldig
    en wat is het toch een geweldig mooie land willen jullie nog wel terug .
    geniet er nog maar lekker van want voor je het weet is het voorbij
    Gr karin xx
  2. Tante Nel:
    27 november 2014
    Wat geweldig hoe Lisa en ook Cindy al zwemmen.
    En wat een dieren wereld ontmoeten ze daar.
    Nog veel plezier de tijd gaat snel. Liefs tante Nel
  3. Marjo:
    27 november 2014
    In een woord "prachtig allemaal"
  4. Marjo:
    27 november 2014
    In een woord"prachtig allemaal"
  5. Wim en willy:
    27 november 2014
    geweldig hoe jullie dit allemaal zo opschrijven dat wij er ook van mee kunnen genieten, allemaal een dikke knuffel.
  6. Henny en Gijs:
    27 november 2014
    Eindelijk weer van die geweldige avonturen! Het is fantastisch om zo met jullie reis mee te gaan. Het is bij jullie nu donerdag op vrijdagnacht dus nog even en dan op naar de andere droomwereld! Genieten maar.
  7. Wim en willy:
    30 november 2014
    wat een mooie foto,s, je komt niet uitgekeken, zo gaaf,lief en leuk.
  8. Marjo:
    30 november 2014
    Die foto's,prachtig,en de kids genieten zo
  9. Karin:
    30 november 2014
    Wat een mooie gave foto's weer ook van jullie